Mobil 1 FS 0W-40 i Mobil 1 FS x1 5W-50

Mobil 1 FS 0W-40 i Mobil 1 FS x1 5W-50

Mobil 1 FS 0W-40 i Mobil 1 FS x1 5W-50

W drugiej połowie 2016 roku ExxonMobil rozpoczął proces zastępowania flagowych produktów Mobil 1 New Life 0W-40 i Mobil 1 Peak Life 5W-50 odpowiednio produktami Mobil 1 FS 0W-40 i Mobil 1 FS x1 5W-50.

Nowe produkty otrzymały zmienioną nazwę w porównaniu z obecnymi produktami. W przypadku oleju Mobil 1 FS 0W-40 nacisk położony jest na fakt, że dzięki niemu „silnik cały czas pracuje jak nowy", natomiast w przypadku oleju Mobil 1 FS x1 5W-50 – na „ochronę przeciwzużyciową". Zmiany wprowadzone w obrębie formulacji mają na celu zapewnienie długoterminowych dostaw oraz zagwarantowanie dłuższego okresu obowiązywania aprobat producentów OEM.

Zastosowanie produktu

Aby zapewnić konsumentom poczucie ciągłości, zamierzamy nadać nowym produktom identyczny wygląd i sposób prezentacji, jak w przypadku aktualnie oferowanych olejów Mobil 1 New Life 0W-40 i Mobil 1 Peak Life 5W-50. Opakowania zachowają obecny kolor butelek, zakrętek i etykiet. Z etykiet usunięte zostaną jedynie wyrażenia „New Life" oraz „Peak Life".

W przypadku oleju Mobil 1 FS 0W-40 pod informacją o lepkości na przedniej etykiecie, zostanie umieszczone sformułowanie „Gasoline & Diesel". W ofercie ExxonMobil nie będzie już odrębnego produktu flagowego o lepkości 0W-40 dla silników wysokoprężnych. Aby zminimalizować liczbę zmian, jakich doświadczą nasi klienci, w przypadku oleju Mobil 1 FS x1 5W-50 zachowamy frazę „Rally Formula" znajdującą się na przedniej etykiecie pod informacją o poziomie lepkości, zgodnie z układem etykiety oleju Mobil 1 Peak Life 5W-50.

VW podjął decyzję o nieprzedłużaniu aprobat w obrębie specyfikacji VW 501 01/505 00 dla olejów o klasie lepkości 5W-50, w związku, z czym w przypadku produktu Mobil 1 FS x1 5W-50 nie będziemy deklarować, że produkt spełnia wymagania norm VW 501 01/505 00. Decyzja firmy VW dotknie nie tylko ExxonMobil, lecz także innych dostawców, gdy przyznane im rekomendacje wygasną.

Nie będziemy także deklarować, że olej Mobil 1 FS 0W-40 spełnia normę BMW LL-01 – w zamian oferować możemy produkt Mobil Super 3000 x1 5W-40.

Dla obu produktów ExxonMobil może stosować następujące komunikaty marketingowe:

  • Sprawia, że silnik pracuje jak nowy
  • Zapewnia wyższy poziom ochrony przed skutkami stosowania paliwa o niejednolitej jakości1
  • Usuwa osady i szlam2
  • Zapewnia optymalną ochronę silnika przed zużyciem

Aby uzyskać szczegółowe informacje dotyczące rekomendacji, klient powinien zapoznać się z instrukcją obsługi swojego pojazdu.

1 Właściwości oleju zostały porównane w testach standardów branżowych z wykorzystaniem specjalnie opracowanych paliw sprzyjających tworzeniu się szlamu.
2 Osiągane rezultaty mogą się różnić w zależności od rzeczywistych warunków eksploatacji silnika.

Mobil 1 FS 0W-40 spełnia następujące wymagania i posiada dopuszczenia OEM:

  • Posiada aprobaty: MB-Approval 229.5/229.3; VW 502 00/505.00; Porsche A40.
  • Spełnia wymagania do stosowania w aplikacjach ACEA A3/B3, A3/B4; API SN/SM.

Mobil 1 FS x1 5W50 spełnia wymagania następującego poziomu jakości producentów OEM:

  • Posiada aprobaty: MB-Approval 229.3/229.1; Porsche A40.
  • Spełnia wymagania do stosowania w aplikacjach ACEA A3/B3, A3/B4; API SN/SM.

Harmonogram zmiany

Proces wprowadzania do sprzedaży nowych produktów Mobil 1 FS 0W-40 i Mobil 1 FS x1 5W-50 będzie stopniowo obejmować kolejne rynki, począwszy od klientów z Mex (Nigeria, Libia, Arabia Saudyjska i Zjednoczone Emiraty Arabskie) na przełomie września i października, kończąc na wszystkich pozostałych spółkach zależnych w czwartym kwartale z wyjątkiem krajów skandynawskich, w których produkty zostaną wprowadzone na początku 2017 roku.

Karty PDS/MSDS

Karty charakterystyki (MSDS) olejów Mobil 1 FS 0W-40 i Mobil 1 FS x1 5W-50 zostaną udostępnione na wspomnianych rynkach, gdy te zostaną wprowadzone do sprzedaży.

Skontaktuj się z nami:

Narzędzia Ekonaft