Mobilube™ 1 SHC 75W-90: Oferuje możliwość zmniejszenia zużycia paliwa
Wszystkie środki smarne do pojazdów użytkowych, w tym oleje przekładniowe i smary charakteryzują się wysoką wydajnością i oferują dodatkowe korzyści operatorom flot — w tym zmniejszenie zużycia paliwa.
Dzięki innowacyjności w zakresie projektowania układów napędowych, obecna technologia produkcji manualnych skrzyń biegów i napędów na tylną oś znacząco podniosła możliwości samochodów ciężarowych przeznaczonych do pracy w ciężkich warunkach, w zakresie obciążenia, momentu obrotowego, prędkości i kierowania. Skutkiem tego jest zwiększenie wymagań w stosunku do środków smarnych, które muszą oferować wyższy poziom skuteczności, zwiększoną wydajność i mniejsze koszty eksploatacji. W przypadku wysokoobciążonych przekładni głównych konieczne jest osiągnięcie optymalnej równowagi pomiędzy takimi właściwościami środków smarnych jak kontrola tarcia, ochrona przed zużyciem, stabilność termiczna, zapobieganie rdzy i korozji oraz ochrona uszczelek. Dzięki temu olej może zapewnić długą żywotność przekładni i uszczelek, bezproblemowe działanie, zmniejszenie zużycia paliwa oraz zdolność pracy przy wysokim obciążeniu i wysokim momencie obrotowym.
W odpowiedzi na opisany rozwój technologii, firma ExxonMobil opracowała Mobilube™ 1 SHC 75W-90, w pełni syntetyczny środek smarny o doskonałej skuteczności, przeznaczony do przekładni w samochodach użytkowych, oferujący wyjątkową wydajność i dłuższe przebiegi w układach napędowych pracujących w ciężkich warunkach, co wpływa na mniejsze koszty operacyjne.
Mobilube 1 SHC 75W-90 — przetestowany, aby wykazać korzyści polegające na zmniejszeniu zużycia paliwa
Aby ocenić poziom ograniczenia zużycia paliwa przeprowadzony został test Mobilube 1 SHC 75W-90, w którym wykorzystano ciągnik Volvo FH13 440 HP o układzie 6x2, obciążony ładunkiem wynoszącym 38 ton i wyposażonym w przekładnię i-Shift.
Cykl jazdy pochodził z długoterminowego zapisu danych dotyczących długodystansowych przejazdów samochodów ciężarowych pracujących z dużym obciążeniem w Europie, a test został przeprowadzony na torze MIRA w Wielkiej Brytanii.
Olej Mobilube 1 SHC 75W-90 został wykorzystany w przekładni i tylnej osi, a dla porównania zastosowano olej mineralny 80W-90 do przekładni i olej mineralny 85W-140 do tylnej osi.
Pomiar oszczędności wynikający z porównania produktu syntetycznego z powyższymi dwoma produktami opartymi na oleju mineralnym wykazał o 1,2% mniejsze zużycie paliwa. Poprawa w zakresie poziomu zużycia paliwa zależy od rodzaju pojazdu/wyposażenia, temperatury zewnętrznej, warunków jazdy oraz aktualnej lepkości oleju.
Zapytaj o syntetyczne oleje do układu napędowego
Z uwagi na fakt, że dzięki zastosowaniu syntetycznych środków smarnych przeznaczonych dla układu napędowego firmy mogą korzystać ze swoich pojazdów przy zmniejszonym zużyciu paliwa i przez dłuższy czas, operatorzy, którzy korzystają z zewnętrznych usług w zakresie remontu i serwisu, powinni „poprosić o syntetyki” przy następnym przeglądzie serwisowym.
Zadzwoń do firmy EKONAFT aby uzyskać więcej szczegółowych informacji na temat oferty olejów silnikowych Mobil Delvac do samochodów ciężarowych oraz
Mobilube 1 SHC 75W-90 — syntetycznego oleju do przekładni.
*Aktualizacja - czerwiec 2013